Comrades

Wednesday 2 March 2011

Loh, kata profesional tapi..

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, kini masih segar mataku. Lepas ni aku buat assingment. Insya Allah.

Jom cerita pasal kelas tadi. Haa..apa jadi? Well aku malas nak update tapi perlu juga. Bagi pengajaran. Sesungguhnya ini untuk pengajaran semua orang.

Tadi di kelas untuk kali pertama kami membuat revision. Wah kemarin kami buat juga tau. Apalah korang ni. Korang pikir selama ni kami main ek?
Tadi juga buat revision banyak perkara. Pengajian Bahasa dan Kajian Sosial. Lepas tu sebelum kelas bersurai, ketua opsyen buat pengumumanlah.

Aku ringkaskan je lah. Peraturan HEP pas ni makin power la. Hehe. Antara yang pertama, rambut wajib punk pendek. Ini aku tak kisah. Pas tu tak boleh dah pakai shorts kalau nak outing ke apa ke. Loh, aku tak kisah sebab aku memang kaki seluar panjang punya.

Ketiga, pompuan takleh dah pakai seksi2. Menyedihkannya, kalau ada juga, akan ditangkap gambar dan disiar di assembly. Loh, ni barulah. Buka aib orang. Sekali Allah buka aib hang tak ke padan muka. Tak payahlah nak buat begini. Memalukan serta menjatuhkan maruah si pesalah je. Dorang pun ada maruah ba.

Keempat, kenderaan kena didaftarkan. Eh aku dah daftar kereta BMW aku tu. Nak daftar juga ke? Yang sandihnya, kenderaan hatta kereta sewa/teksi pun kena kasi masuk dalam senarai padahal bukan selalu dorang masuk. Eh..?

Kelimanya, aku dah lupa. Lalala. Bukan apa, macam banyak peraturan ni. Paling sandih, kalau tak cukup kredit jam, elaun dipotong. Wuinaa hebat juga ni. Baru padan muka pada yang selalu ponteng. Lalalal...

Haaa..banyaklah orang bising2 sudah ni. Aku tak bising. Sebab? Aku pakai seluar panjang, aku tak pakai seksi, aku punya rambut pendek konfom, aku bawa keta tahun dpan, jadi nxt year lah aku daftar. Seterusnya aku memang tak ponteng kelas. Yelah, wat pa nak ponteng kalau nak minta kena potong gaji. Hahaha.

Tapi ada bising sebab shorts kena banned. Lepas tu minta2 jeans tak kena ban lagi. Loh, apa ni. Kata bakal guru, tapi peraturan baru, tidak puas hati pla. Kata orang bakal guru kena baik2, sendiri tu terima peraturan pun masih tak puas hati. Tak salah kan shorts dilarang untuk outing? Yalah. Supaya orang nampak guru ni baik2 punya. Kalau malas pakai jeans, hang pakai laa seluar slack. Tak ke senang kerja. Selesa lagi.

Terima jelah peraturan yang ada selagi tak melanggar perintah agama. Dorang nak kita jadi baik baik ba. Aku on je. Yalah, budak paling jarang outing, budak paling benci rambut panjang, budak paling malas pakai seluar pendek ketika outing. Haha. entahlah. Malas aku nak cerita.

Kesimpulannya, terima je apa yang ada. Kalau mereka kata wajib pakai full baju kuliah nak outing, itu aku terus stop outing. Gila ke apa.

AvA - Bah. BUAT KERJAMU!

No comments:

Post a Comment