Comrades

Sunday 6 March 2011

Earth Hour 2011 - Jom kita ON LAMPU

Assalamualaikum,

Mock Exam kurang daripada 24 jam. Haha. Jom cerita Earth Hour.

Apa ini Earth Hour? Siapa anjurkan? Di mana? Bila? Macam mana? Keluar 5W1H aku. Muahaha.
Earth Hour ialah satu aktiviti untuk menyelamatkan bumi dengan menutup lampu. Dianjurkan oleh pihak barat, di mana-mana saja, dengan menutup semua lampu saja.

Betulkah Earth Hour ini mampu menyelamatkan bumi? Korang jangan tertipu ek. Kalau betul kenapa bumi masih kucar-kacir?

Haaa di sinilah kita kena berhati-hati. Aku mendapat sumber yang boleh dipercayai mengenai aktiviti ini. Earth Hour ialah satu konspirasi oleh golongan YAHUDI. Tak percaya ke? Terpulanglah.

Kita nampak Earth Hour macam betul dan baik. Tapi ada makna tersirat. Dikatakan time kita off lampu selama sejam tu, Yahudi menerima tenaga elektrik yang lebih untuk dorang melaksanakan pelan Dajjal mereka tu.

Awal2 ku katakan, terpulang nak percaya atau tak. Aku berfikir juga, kalau kita off lampu selama sejam, macam mana kita nak selamatkan bumi ini? Cuba korang bagitau aku bagaimana. Pengurangan penggunaan elektrik ke? ya ke? Tapi seperti ku katakan, kenapa masih kucar-kacir bumi ini?

Ada lagi contoh yang aku mau ketengahkan. Tapi sumber ini aku dapat dari seorang yang melaksanakan kajian penuh teliti. Tak salah aku kongsi apa yang aku baca. Pihak Amerika ingin membuat satu masjid di tempat bekas bangun PWTC hancur tu. Walaupun dibantah mereka tetap berkeras mahu buat. Kenapa? Mereka kata mereka ingin menolong Islam, tapi tersiratnya, mereka ingin Islam hancur. Aku tak boleh ulas panjang2 takut nanti fakta jadi auta. Jadi kalau nak rujukan penuh silalah ke blog ini.

Kita kena hati-hati dengan tiap-tiap perkara yang kita buat. Sebab kebanyakan semuanya berdasarkan Yahudi. Seperti FB, kita tahu Yahudi buat supaya kita lalai. Tapi kalau kita guna dengan tujuan baik insya Allah kita akan selamat.

Yahudi cuba merasuk kita dengan FB seperti aplikasi-aplikasi yang boleh mengakibatkan syirik. Dan juga, baru-baru ini, mesej berantai. Seperti, hantarlah mesej ini ke 10 orang yang kamu sayang, kamu akan disayangi semula oleh orang lain. Wajarkah kita buat begini? Walaupun sekadar main, ianya boleh menimbulkan fitnah di mata orang yang beriman. Apabila mereka nasihat, kita buat tak endah ja. Aku memang malas mau lihat mesej berantai yang kena post di wall orang lain tu. Apa guna buat begitu? Mau juga percaya? Dari kamu saja.

Masalah masyarakat sekarang senang percaya dengan khabar angin yang disebarkan. Padahal cerita sebenar yang dikaji terlebih awal ditolak bulat-bulat. Sama kes dengan FB ditutup tu, kita percaya bulat-bulat kan? Terus tentang elaun IPG yang bakal ditukar ke PTPN, ramai juga yang percaya. 2012 tu, kita percaya juga. Kita kena berhati-hati. Sebelum percaya sesuatu, kaji terlebih dahulu. Betulkah benda itu. Seperti Earth Hour, kita nampak zahirnya memang baik, tersiratnya pula ada maksud yang mengancam. Fikir-fikirlah.

Kesimpulannya, tentang Earth Hour, terpulang pada korang. Aku dah sebarkan jadi dari korang saja. :)

No comments:

Post a Comment