Comrades

Sunday 27 February 2011

Kenapa saya sayang WASABER?

Assalamualaikum.

Sempena penutup dan BOTM bulan Februari, aku mahu beritahu semua orang kenapa aku suka, sayang dan seronok dengan WASABER ini.

Apa itu WASABER? Adakah ia adik beradik wasabi? Tidak. WASABER ialah satu komuniti yang menggabungkan bloggers SABAHAN dari seluruh SABAH. Anda dah join? Lebih baik anda join jika anda orang SABAH!

WASABER bermaksud We Are Sabahan Bloggermania Blogger. Faham? Hehe. Joinlah dengan klik gambar kat bawah ni.




Aku diperkenalkan dengan WASABER pada bulan Januari di mana burungman telah kenalkannya kepada ku. Ketika itu juga rakan sekelasku Debbie pun join sama. Wah, disinilah mulanya kehidupan blogger yang sebenar walaupun hakikat aku telah mula berblog pada September 2010.

Yang best ada pada WASABER ini, first time aku jumpa tu CRB. Disana, korang CHAT, NYANYI, CERITA, BUAT LAWAK, GOSIP dan macam-macam lagilah. Weh punya siok. Tu yang buat aku tertarik tu. Cuma sekarang terpaksa kurang sikit singgah gara-gara exam menjengah dalam masa 8 hari lagi. T.T

Dari sini aku belajar dari pakar bloggers samada burungman, abangku, kak nija, kak zue, dan aku paling suka dengan gaya penulisan seorang WASABER bernama....SAHIDZAN, bro kalau salah eja jangan lempang gua. Wakaka. Sempoi je ayatnya. Tapi dia penyokong Man Utd! Muahaha!

Dorang kasi hubung aku dengan orang lain. Memang seronok. Tiap hari ada je ahli WASABER baru, dan aku tak lepaskan peluang tengok blog dorang. Admin dia pun mantap ba. Kadang2 di page WASABER di FB, ada ja perkara yang lucu dorang cerita. Itu baru FB, kalau masuk CRB, hah! Menyanyi dan ketawa2lah aku menghadap skrin komputer gara-gara kelucuan ahli WASABER. Kawanku pun tanya, "apa ba yang lucu ni ko tengok?"

Setiap bulan, wallpaper WASABER pasti update. Nama-nama ahli yakni baru mahupun lama kena kasi masuk dalam wallpaper tu. Siok tengok nama-nama ahli ini. Hehehe.

Dan setiap bulan ada je BOTM. Ya, ini yang buat aku terkejut. On FB, ada mesej dari admin, mengatakan aku masuk peraduan BOTM. Tak terjangka aku dapat masuk. Padahal aku bukan aktif sangat pun (malu-malu ayam kunun. haha)

Dan krew WASABER kini melaksanakan gathering bersama ahli-ahlinya yang bakal dilakukan pada bulan Mei. Wah! Aku mau join. Siapa tak nak jumpa WASABER lain kan? Hahha. Paling aku mau jumpa siapa? Lalala..semua ahli kalau boleh. Insya Allah tiada aral aku pergi. Hehee.

Dan aku mencari bloggers Keningau. Itu misi utama ku sekarang yang baru aku niat. Kehkehkeh. Sebab kalau Keningau senang sikit mau jumpa. Banyak juga aku belajar cara penulisan sebagai blogger. Abangku dan si burungmanlah selalu ajar aku camana nak buat blog kita nampak menarik. Kini ada WASABER, ada pro bloggers, banyaklah boleh aku rujuk. Kehkeh. Rujuk aa! Bukan PLAGIAT!! Hahaha.
Ini ja kot yang boleh aku kupas isi pasal WASABER ni. Dan aku rasa WASABER punya komuniti paling siok dan paling mantap pernah aku join. Yang lain seperti Sahabat Blogger pun okay, tapi hatiku, kalau masuk FB gadis comel WASABER juga ba dipandang. Hehe.

Wah dah cukup panjang dah entri ku. Nanti pening admin mau baca. Okaylah. Ini je setakat ini. Terima kasih kerana beri peluang masuk peraduan. Aku senantiasa support WASABER sampai bila-bila. Gambatte!!!

I LOVE WASABER!
AvA - Ya! Inilah WASABER! Pastikan korang join. Dah meriahkan CRB! Semestinya, tidak berkaitan dengan Valentine Day. :P

We Are Super Amazing Bloggers Endlessly Rocking!

8 comments:

  1. paling ko mok jumpa nnt, aku!
    DOTA kita! hahaha..

    sayang wsb wasaber juga :)

    ReplyDelete
  2. hoho...jumpa nnt gath..

    ow..saya sayang wsb wasaber juga :)

    ReplyDelete
  3. love wasaber...^^

    ReplyDelete
  4. Sampai 2 kali bah Parid komen...

    Well done bro! insyaAllah jumpa bulan 5.Paling ko mau jumpa aku kah ya? kah²

    Aku pun sayang WSB & wasaber...:)

    ReplyDelete
  5. Mau juga aku komen 2 kali.ahaha.
    ko bilang aku pakar blogger?silap besar ko faiz.aku pun br mau belajar.paling pakar, ko tinguk org komen pl atas.dialah tu...ihihi.

    ReplyDelete
  6. line sot baa...tu la sampai dua kali komen! aish! mana asi men jeles2!!hoho

    ReplyDelete
  7. sini2 urg kningau .. kehkeh :)

    lop wasaber jua baa :)

    ReplyDelete