Comrades

Monday 21 February 2011

Bertawakal dan beristiqamah.

Assalamualaikum.

Oh, kelas petang memang bikin mengantuk. Tapi demi Allah tabahkan hati saja. Lagipun kebaikannya adalah untuk menjawab test untuk exam bulan depan. Mudah-mudahan dapat kekuatan. Amin.

Dalam entri lepas, aku ada sentuh pasal 'reasons for blogging' atau sebab untuk berblog. Jadi aku blogger baru dalam dunia blog ni pun ingin kongsi sikitlah apa sebenarnya yang aku mau kongsi ini. Aku terbaca entri si burungman pasal blogger baru yang berhenti berblog.

Kenapa perkara ini? Maybe mereka rasa down sebab tidak ramai follower mereka, maybe mereka rasa orang tak suka dengan blog mereka. Aku kadang-kadang terfikir juga. Banding blog ku dengan si burungman, abang BEN, cik Yuyu, aretikz abangku, kak nija, blog mereka lebih hebat tapi aku selalu fikir apa kurangnya aku ini. Aku boleh buat perbezaan yang besar between aku dan mereka. Mereka ada widget, template dan macam-macam lagilah, nuffnang (burungman takde dah) dan shoutbox. Aku? Shoutbox je paling kurang. Kehkehkeh. Widget2 semua tu aku tak letak sebab blum pro.

Mungkin itu kelemahan ku. Sebab itu orang tak pandang sangat blog aku ini. Namun niat aku mengatasi segalanya. Niat ku ikhlas untuk berblog. Kawanku si burungman yang suruh aku berblog. Aku ikut. Entah macam mana ketagih mau berblog. Kalau dulu (sebelum 2011) aku punya blog dalam B.I. Takde orang paham, aku buat B.M, pun tak de orang paham.

Jadi aku pikir, mungkin orang2 blog hebat tersebut pun pernah rasa macam aku. Manataulah selepas ini traffic ku menjadi tinggi, follower makin ramai, gadis comel dan makin ramai yang siok. Kena hentam anon. Kehkehkeh. Teruskan berusaha. Jom.

Kesimpulannya, jom kita teruskan berusaha berblog walaupun tak menarik perhatian. Makin dorang benci dorang pasti baca. Macam si terbang tinggi tinggi, aku nampak aku benci sebab kelucahan, tapi last2 makin siok sebab tidak semua entri dia begitu. Kehkeh.

Jadi, niat kita mesti ikhlas kerana-Nya. Biar orang baca daripada tiada. Orait. Baiklah aku nak jawab test ni. LDS!!

1 comment:

  1. betul tu, berusaha berblogging, buat ngan hati yg ikhlas..:)

    jemput ke rumah,
    http://laydie-dda.blogspot.com

    keep in touch ♥

    ReplyDelete