Comrades

Monday 28 February 2011

Aku sedia untuk lari!!!!

Assalamualaikum!

Well, selamat datang bulan Mac. Bulan ditunggu budak2 dan bakal guru serta guru sekolah. Sebab ada cuti. Haha.

Jadi, entri ini jom cerita pasal lari. Lari apa? Larian marathon? bolehlah dikata begitu. Pada hari sabtu bersamaan 5 Mac kami akan berlari merentas jalan raya. Kalau mau kata desa tak juga. Haha.

Dan tiap peserta yang join akan memberi markah kepada batallion pasukan masing2. Yezza! Aku akan sumbangkan tenaga ku untuk larian menguruskan badan. Muahaha.

Batallion ku ialah Mat Salleh yang berwarna merah. Ramai atlit hebat dan berbakat dalam batallion ini. Kalau aku list sampai besok pun tak siap. Yang aku tahu pelari paling bikin takut mantap ada dalam pasukan ini si Ben dan Ema. Dei, aku pun hebat ba. Lalala.

Rupanya ada pertukaran ahli dalam batallion ni. Aku pun hairan kawanku kata dia dah pindah ke batallion lain. Rupanya benar. Aku pikir tipu. Ceh. Tapi nasiblah yang masuk pun hebat2 belaka.




Hoo. bukan di trek ini mau lari. Ni merentas jalan raya kami akan buat.

Well dengan exam menjengah dalam masa seminggu, aku rasa bagus juga aku join lari. Manatau time lari tu aku boleh mengurat anak dara orang lain, cerita2 dengan gadis comel ingat pelajaran ku. Darah lancar bergerak dalam tubuh terus ke otak. Waaa. Seronok eh. Tapi kena training lorr. Tak pasal2 pengsan time mengharungi bukit tertinggi di Keningau. Tapi siok juga pengsan, boleh kena angkat terus sebelum dorang masuk pagar, bangun dan lari ke garisan penamat. Haha.

Aku tak kisah menang atau tak, yang penting lari. Lari dan teruskan menyanyi. Kasi hilang sedikit tekanan yang melanda diriku ini. Waah tak kisahlah. Dan paling hebat dan paling menang, jarak larian menghampiri 10 kilometer. Agak2nya dari sini ke Kg. Baginda jaraknya. Wuaih jauhnya. Tu bagi pelatih laki2. Pompuan, pensyarah dan anak2 staf semuanya 5 km. Ceh. Tak adil. IPG Gaya kalau tak silap 5 km je. BUYUK!! Dan secara rasmi tadi aku dilantik sebagai AJK Peralatan, si YDP yang promote aku. Laaa. Adaka patut, kalau makanan takpelah. Hahaha.


Windrunner
 
Yah aku ready dan ready dah ni. Besok ada berita baik untuk semua IPG. Ada kuliah tapi takde PNP. Induk IPG datang ke sini untuk join roadshow entah apa sudah kena cakap tu. Yang penting takda PNP. Bolehlah aku buat assignment dan study dengan begitu aman! Yes!

Banyak aku mau cerita tapi sikit2lah. Mana boleh terus2 ba kan? Lalala. Dan minggu depan asrama akan menjadi sunyi sebab aktiviti banyak berlangsung pada minggu itu. Semester 3 pergi PBS, Semester 1 ke BIG, PPISMP Sem 2 TESL exam manakala PSV buat bodoh je. Haha. Semester 5 dorang kak nija kalau tak silap pun PBS/Praktikum.

Kesimpulannya, aku ada satu assignment mau buat iaitu Matematik, ada larian merentas desa hari sabtu dan exam pada minggu depan. Insya Allah akan aku laksanakan dengan kekuatan yang dikurniakan. Amin!

AvA - Kak nija, ko tak larikan? Sediakan minuman di setiap checkpoint untuk ku. Muahaha. :P


1 comment: