Comrades

Monday 28 January 2013

DmC Devil May Cry Review

Download selama sehari, habis main dalam masa dua hari.

Heh.

Rating, gua bagi 4.5/5.

Mantap. Grafik? Pun mantap. Gua kasi on ultra, dengan V-sync pun diaktifkan. Tapi tetap power di laptop gua.

Jadi kalau laptop yang sekadar pentium tentu boleh angkat dengan merendahkan tahap kualiti grafiknya (tapi tidak terjejas kualitinya).

Namun gua nasihatkan kepada bebudak, jangan main game ini tanpa pengawasan maut daripada orang dewasa.

18 keatas itu sangatlah gila. Well, mungkin sebab Western Style, tapi memang gaya hidup setan ni 18SX.

Dengan penambahan beberapa senjata dan pertukaran nama. Contohnya, kalau dulu guns dia shotgun (ada tu nama tapi lupa), E&I dan Pandora. Kini shotgun menjadi revenant, serta...sebuah lagi pistol. Gua lupa sebab jarang guna. Heh.

Senjata? Rebellion tetap. Cuma dia ada sabit, axe, aquila dan eryx. Eryx tu umpama Prototype 2. Gaya berlawan pun sama. Siok lagi gilgamesh. Heh.

Apapun, memang mantap. Angel and Demon mode, serta mudah membuat combo. Bayangkan dari Rebellion, sehingga ke axe (gua lupa nama), lepas tu eryx lagi, lepas tu sabit (lupa nama), lepas tu aquila dan diakhiri dengan guns dia. Heh. Sadistic bro!

Gua tak mau letak gambar. Why? Biar korang alami sendiri.

Tapi gua rasa oklah game kali ini walaupun unsur 18 tu terlalu over, berbanding DMC yang dulu, menjadi kontroversi sebab penggunaan banyak unsur-unsur agama, di mana gua rasa marah. Nasiblah DMC4 tu kurang walaupun gua ragu-ragu, cuma masih ada unsur menyentuh kesensitiviti agama. Kali ini tiada, tetapi sadis.

Jalan cerita pun boleh tahan, boss dia pun kuat-kuat tapi mungkin sebab gua main setakat Devil Hunter, bukan Nephilim. Entah-entah SoS lagi power, atau mode DMD.

Hehe. Kalau mau download dan main sendirilah. Sendiri rasa. Cuma bebudak jangan terlalu gila. Taulah, western style ni budus sikit.

Sekianlah. Rating terakhir, 4.

No comments:

Post a Comment