Comrades

Sunday 13 November 2011

3rd Paper, SPM, Semoga Berjaya.

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, dan kini telah sampai hari ahad. Ow ow ow. Sastera Inggeris menunggu di hadapan aku. Heh.

SPM, aku dapat berita, besok junior-junior ku akan menghadapi exam terbesar dalam sejarah sekolah menengah yakni SPM. Hohho.

Apa yang aku ingin katakan, semoga maju jaya. Letakkan harapan dan pergantungan anda hanya pada Allah sebab daripada Dia kita ada, kepadaNya juga kita pasti kembali. Itu yang pasti!

Tips-tips SPM? Sorry la, aku pun tak tau macam mana. Apapun, sekarang, buatlah latih tubi terakhir, baca nota terakhir, stay calm, cool, relax, chill out, jangan takut. Ingat Allah, Dia ingat anda. Percayalah, insya Allah.

SPM ni senang saja. Yakin boleh, guru-guru di sekolah banyak bagi tips kan? Ikut tips itu dan yang paling penting time management. Jangan terlalu lama fokus kepada satu-satu soalan. Bahagikan masa.

Kepada muslim, ada tips bagus untuk anda. Puasa sunat, paling afdhal. Sebab ia bantu anda untuk fokus pada exam, dan kelaparan pasti tidak terasa. Cubalah, insya Allah berjaya.

Banyak berdoa, solat hajat. Banyak tu. Aku doakan korang semua berjaya dalam SPM, khasnya untuk Fatinah. Kalau kau mau ikut jejak abang, usahakan semasa, dan lebihkan usaha tersebut selepas SPM yakni dengan banyak beribadah. Hehe. I'll wait you here. Pergh jiwang! <-- Don't misunderstand.

Aku agak hairan SPM digembar-gemburkan, tapi takpalah. Lebih baik daripada sesuatu yang langsung tak berfaedah!

Filem seram SPM menjengah pawagam di mana hanya pelajar tingkatan lima saja boleh mengambilnya. Keh keh keh. Pelan-pelan kamu okay.

Well, aku rasa tak ada apa-apa lagi nak kongsi. Paling-paling pun, selamat belajar semua. Semoga Allah permudahkan urusan kita semua, di dunia dan akhirat. Insya Allah.

Minggu terakhir, sedang istikharah. Mahu ikut atau tidak, program terakhir sebelum cuti. Insya Allah!

AvA - No DotA until paper end!

No comments:

Post a Comment