Comrades

Saturday 19 November 2011

Pae- Tak salah kan mencintai seseorang yang lebih tua dari kita?
AvA - Apa hal ko ni? Taste tak kena. Carilah yang muda-muda, baru mantap.
Pae - Weih, aku cakap pasal mak, kakak aku la!

Miahaha. Assalamualaikum semua.

Alhamdulillah, sampai juga aku di rumah tercinta ini. Tidur sorang-sorang semalam, dengan keadaan sangat gelap dan sunyi, punyalah bikin lena, kononlah. Pergh, bosan juga turut melanda diriku.

Nampak dialog atas? Kehkehkeh. Itu sebagai kata-kata kiasan saja.

Tak salah meminati seseorang yang lebih tua dari kita, sebab Nabi S.A.W juga berkahwin dengan Khadijah yang jauh lebih tua dari baginda.

Jadi tak salah juga bagi seseorang, terutamanya lelaki meminati seseorang wanita yang tua beberapa tahun dari dirinya.

Walaupun tiada dalam nas, tapi nabi S.A.W suruh supaya kahwin dengan anak dara, gadis sebab memang ada hikmahnya.

Gadis-gadis kan comel-comel, kebudak-budakan, manja, kehkehkeh. Macam tau saja aku ini, takkanlah?

Seperti Aisyah dengan Nabi sendiri, kan comel tu. Hehehe.

Tapi apapun, minat boleh dibentuk, dihalang. Fitrah itu tak boleh dinafikan, cuma ingin ku katakan, jangan membawa cinta fitnah.

Tak salah minat, yang penting jaga diri mereka, sebaik mungkin. Orang kita sekarang, kuat cakap-cakap. Contoh?

Orang kahwin awal dikata terlanjur, orang kahwin lewat dikata tak laku, orang kahwin hantaran mahal dikata temberang, orang kahwin hantaran murah dikata sengkek pula, orang kahwin pasangan yang beberapa tahun tua dikata bodoh, orang kahwin pasangan muda dikata gatal. Bodoh juga orang-orang yang cakap begini.

Orang kahwin tak ingin bersanding dikata kedekut, orang kahwin tak ingin berkaraoke dikata ketinggalan zaman, orang kahwin bernikah di masjid macam-macam dia kata. Heh, aku cili mulut tu padan muka.

Pedulikan apa orang kata, kalau mau kahwin, ikut sunnah, kahwin saja.

Kalau minat seseorang, bagitau walinya okay. Hehe.

Memang tak salahlah, untuk meminati seseorang yang tua 3-4 tahun, jangan saja yang dah uzur diminati, adakah patut.

Urus cinta baik-baik, mudah-mudahan jumpa jodoh terbaik. Insya Allah, aku pun nak juga jodoh baik-baik. Ironinya, kehkehkeh.

Kesimpulannya, dengan ini aku mengumumkan

INDEFINITE HIATUS

No comments:

Post a Comment