Comrades

Thursday 15 November 2012

Game II

Selepas bercuti sakan di banyak tempat walaupun sepintas lalu.

From Keningau > Tambunan > Ranau > Kundasang > KB > KM > Kudat > KM > KB > K.K > Beaufort > K.K > Keningau.

Jumlah perjalanan? Sekurang-kurangnya 1000km, apa tidaknya, kudat tu bukan dekat!

Tapi sepanjang perjalanan ke Hotspring, mata tu laju melihat driver-driver. Ops. Nasiblah bukan gua yang drive.

Ceritera cuti tu nanti, gua mahu ceritera game.

Antara game telah gua habis main. Jeng jeng jeng!!!

1. Sleeping Dogs

Rate - 3.5/5

Game ini lebih kurang GTA, dan cara berlawan seperti Batman Arkham (entah apa dah tajuknya). Game ini khas untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas dan kuat semangat sahaja. Why?

1. Harsh words. Perkataan-perkataan dilarang sudah tentu ada dalam game ini.
2. Babak 'SX' yang kurang keterlaluan tapi berbahaya. Serius.
3. Gengsterisme. Seriusly bebudak sekarang senang terpengaruh.
4. 18 SG!!!!!

18 SG? Pembunuhan antagonis terakhir yang sadis. Oh daging!!!!!!!






2. Dishonored

Rate - 4/5

Game ini berbentuk stealth game yakni seperti Metal Gear Solid. Tapi sebenarnya game ini creepy kerana...

1. Setting time and place untuk game ini sangatlah misteri.
2. Game ini misteri dan agak scary jika main dalam keadaan gelap-gelap. Kononlah.
3. Game ini misteri kerana watak utama ada power (magical) dan lebih mantap daripada MGS.
4. Ending kepada game ini bergantung kepada tahap kekacau bilauan sepanjang korang main game ini.

Serius korang boleh kata zaman dulu-dulu. Sebab gua pun kata begitu. Tapi teknologinya berbeza, manakan sama seperti zaman sekarang. Heh. Mainlah sendiri game ini.



Game ketiga? Tak ada!! MOHWF incomplete files, beli di kedai pun file tidak complete. Aigoo. GRFS pula tak dapat main. Entah apa kes. Aish.

Jadi, game yang bakal-bakal gua main selepas ini?

1. Need For Speed : Most Wanted



Terkejut? Jangan hairan. Ini adalah keluaran terbaru EA. Diadaptasi daripada Need For Speed Most Wanted (sila perhatikan betul-betul tajuknya). Menjadi raja memandu di jalanan. Nasiblah game ini tidak mempengaruhi gaya gua memandu. Ceh.

2. Call of Duty - Black Ops II



Seriously gua tak pernah main mana-mana game COD. Jadi tak ada preview. Tapi member gua kata mantap.

3. Medal Of Honor : Warfighter



Damn dah dua kali kena tipu! Tapi gua akan main juga game ini. Antara game yang gua rasa best sejak main MOH 2010. Gua jumpa original pun, mau dekat rm200!!!

4. Assassin Creed III



Anticipate about this since I played Revelations. Penggunaan Tomahawk. Heh.

5. Borderlands II

Gua punya brother yang beli ni. Manalah gua tau game ini, tapi macam siok.

6. God of Wars II

Ini pun gua punya brother yang beli. Apa tidaknya, sekarang bertandinglah kami dua ni. Tapi gua tak tahu game ini pasal apa.

7. Football Manager 13

Heh. Lu pikir gua tak pandai menjadi manager? Hehehe.

8. Entah apa lagi. Yang pasti, game-game seperti Hitman:Absolution, TC - Splinter Cell Blacklist, Crysis 3 akan keluar next year. Maaflah member, gua tak dapat download Hitman.

Hampir 7 game untuk cuti ini. Weehh. Nampaknya kemahiran DotA akan berkurang 3 %. Heh.

Tapi, banyak knowledge kalau main game. Kita tahu sejarah-sejarah, terms-terms, macam mana operasi, macam mana sesuatu bidang itu bekerja seperti tentera. Rata-rata kita tahu tentera hanya berperang. Tapi kita tak tahu macam mana operasi mereka. Penggunaan bahasa mereka dan banyak lagi.

Tapi gua tak sarankan main game berlebih-lebihan. Mainlah sekadar yang perlu. Kita masih ada tanggungjawab untuk dijalankan, sebagai muslim, sebagai anak, sebagai pelajar, sebagai suami, sebagai bapa. Why semuanya lebih kepada male? Mestilah. Lelaki biasanya dikaitkan dengan game.

Andai ada perempuan main game dan gila game, heh. Untunglah lelaki yang gamer juga. Kehkehkeh.

Apapun, jangan lalai. Ohya, boikot zionist. Jika anda main game, bayangkan musuh itu zionist semuanya. Bunuh!!!!

No comments:

Post a Comment