Comrades

Tuesday 11 December 2012

Game III

Disember dah datang.

Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk bernafas hari ini.

Seperti yang korang lihat pada title, gua akan cerita game lagi. Tapi kali ini game review, bukan preview. Heh.

Gua telah download sebanyak tiga game setakat ni, dan install sebanyak 4 game (satu game tu main beli).

Jadi gua mau komen-komen sikit, walaupun belum habis main semua tu.

1. Need For Speed : Most Wanted

NFS:MW
Criterion game. Seperti ku katakan, adaptasi daripada NFSMW. Pandangan gua pada game ini untuk laptop gua, agak berat sedikit tapi tidak teruk. Boleh main masih. Cuma mungkin grafik kena low sikit, masalah laptop gua ada dua saja, RAM dan kapasiti Hardisk. Insya Allah tukar dan upgrade nanti.

Gaya permainan juga sama tapi untuk ini, tiada Speedbreaker. Walaubagaimanapun, permainannya mudah cuma mau drive tu sandih. Gua akui ini game bikin panas. Heh.

2. Medal Of Honor - Warfighter

Warfighter

Paling best pernah gua main sebab tak pernah main COD. Heh. Setelah beberapa kali download, rupanya masalah tu boleh selesai tanpa download yang baru. Cis. Tapi, seperti NFS:MW, memang berat sedikit sebab ianya perang-perang. Tapi gua suka main ni benda, dan yang paling best, main sniper. Heh.

3. Hitman - Absolution

Absolution

 Ini antara first-time game. Berbentuk stealth, dan lebih kurang Splinter Cell - Conviction dari segi execution menggunakan pistol dan marking. Tapi marking dia perlukan exposure yang tinggi. Heh.

Gua baru main 2 misi, tapi ingat. Game ini memerlukan kesabaran tinggi terutamanya apabila korang mau continue game. Oh ya, selain itu, korang mesti download dan INSTALL STEAM. Tak payah log in pun tidak apa. Sebab ada masalah sikit dengan game ni.

4. Assassin Creed III

Assassin Creed


Game Assassin Creed kedua pernah gua main (sebelum ni Revelation). Game-game sebelumnya gua tak pernah main. Heh. Tapi gua bagi rate 4.5/5 sebab sangat best jalan ceritanya.

Gua belum habis main, tapi gua kini telah sampai Sequence 2. Seriously, first time gua main game dengan wataknya speaking British accent. Seolah-olah tengok Harry Potter. Heh. Tapi seriously, cara berlawan juga berbeza seperti terdahulu, cumanya gua belum tengok lagi penggunaan Tomahawk. Heh.

Jadi itu antara game review yang belum 100%. Rasanya, cukup sudah bagi pembayang sama korang. Misi gua kali ini mendowload Call Of Duty : Black Ops 2 dan Far Cry 3. Jika dah siap, mau hantar assignment ni pada otai gua yang mana cemburu dengan gua punya kejayaan download game-game ini. Kahkahkah.

Apapun, selamat bercuti. Jaga diri, kesihatan dan iman anda. Seriously, gua rasa kecewa dengan kebanyakan orang.

No comments:

Post a Comment