Comrades

Sunday 30 December 2012

Summary 2012

From 2012 to 2013, nothing is changed except the date, same as the change of months.

But if you face something, then your life has changed, then it is special for you.

Okeh, gua mengarut.

Summary untuk 2012, sebab gua tidak akan buat entri pada hari terakhir 2012.

Malas, tiba masanya untuk packing-packing time tu, sebelum gua bertolak dari rumah ke kampus dalam jarak 5km mungkin. Dekatkan?

Keputusan exam pun dah keluar, alhamdulillah. Tapi seriously gua yakin result tu belum official lagi. Yalah. Banyak kesilapan teknikal mungkin, apapun teruskan berusaha berdoa kepadaNya.

Walaupun paling lambat tahu, tapi at least gua dah tahu gua boleh sambung semester tiga tanpa fikir-fikir mahu revise subjek semester dua.


Dan orang akan cerita tentang azam baru, tahun baru. Semuanya baru. Yalah. Gua syak ramai geng-geng, junior senior gua akan menjadi baru lepas ni. Harap baru yang bagus. Heh.

Gua pun memang ada azam baru, tapi it's better for us to be silent about it.

Kadang-kadang kita boasting up about our new goals in new year, tapi pada akhirnya, tidak terbuat juga.

Jadi biarkan azam itu Allah dan diri kita saja tau. Barulah ada motivasi mahu buat. Kan3?

Okay, berbalik kepada summary 2012. Kita mulakan dengan Januari.

Kalau tentang kuliah, jumpa pensyarah yang first time mengajar, Tuan Mahian, Cik Zainab, Mr. Henry, dan ramai lagi. Mr. John sememangnya muka lama yang mantap mengajar.

BIG fasa 1, oh kenangan terindah tu dengan kumpulan Starfish. Alahai. Gua teda gambar.

Lagi, lagi. Dalam JKM, gua jadi ketua, dengan kakak senior yang baik jadi penolong. Seriously, gua cannot recall.

Tapi paling sandih elaun yang beribu-ribu tu gua habiskan untuk makanan. Cis. Nasib bertahan sampai hujung semester.

Dan best friend gua ada laptop baru membuatkan gua jeles. Heh. Punyalah banyak perubahan.

Dan itu ja gua boleh recall untuk...semester satu. Bukan januari semata. Heh. Ups, PBS. Debut PBS, gua solo run di Sk Pekan Kuala Penyu. Heh.

Semester dua?

Gua beli laptop baru, rahsia terbongkar dah. Perlukah ada gambar?

No info about GC and Processor right? I perished them. Heh.

Games that I've downloaded except for SD.

Ambik mu. Tak perlu tahu, yang penting boleh main FIFA 13, Hitman dan banyak lagi. Ohya, no DotA dah.

Itu satu, game pertama gua main semestinya Conviction. Heh.


PBS II bersama geng kelas sendiri, si kecik Idah, si Kristal (not fx), dan si budak rock, Shyakir.

No pics okeh. Puasa, alhamdulillah. Dan biasa-biasa saja. Mungkin highlight di sana ialah laptop baru.

Oh, my first DotA and will be the last, insya Allah. I've stated the reason to stop, and I'll definitely stop. Kalau main pun, dengan AI, teda lagi angkat laptop melancong ke bilik orang.

Penat dah main, walaupun semalam tetiba ibu jari kiri gua menyentuh L+Alt.

Sehinggalah November, okay juga. Heh. Melancong ke Kudat, tetapi hujan.

Disember? Blink released new EP, damn love it.

Dan result pun dah keluar, ohya. Semester 1 result gua jatuh drastik habis. Nasib semester ni naik drastik terus. Heh. Kalau drastik mantap, pasti sembilan hari.

2013? Gua jumpa semula Sains, seperti dikatakan dalam entri dulu-dulu. Heh. Biarlah.

Oh, kereta gua, wajib diganti bumper dan renew road tax serta top overhault. Tapi itu akhir semester. Bukan awal semester.

Heh. Ok. Time for me to sleep. Don't you know? Sufficient sleep can burn about 400-500 calories, depends on person actually.

Congratulations to IPG Keningau trainees.

No comments:

Post a Comment