Comrades

Friday 20 May 2011

Blog untuk ikhlas. Bukan untuk follower.

Haaaaa. Entri kedua. Ya banyak idea ku ni. Tapi tak boleh keluar semua. Nanti habis point. Hehe.

Kali terakhir aku sentuh pasal blog ikhlas ni time entri Tawakal Istiqamah. Baca ni entri.

Okaylah. Pasal kes follow suruh follow balik. Hmm. Apa kes ni?

It's okay la minta follow balik. Tapi agak down di situ. Eceh. Sebab? Yalah. Hanya 'sekadar' follower. Buat pa. Kita mahu sebarkan ilmu dengan menjadi pembaca, bukan pengikut. Haaa.

Bagi aku, rela aku follower sedikit berbanding ramai tapi kurang pembaca. Follow kena ikhlas. Aku sendiri suka tengok dashboard melihat orang2 yang aku ikut. Kot2 ada yang promote diri untuk dinikahi, ada entri mantap, dan segalalah. Hahaha.

Blogger sekalian, sekalipun follower kita sikit, tapi jangan putus asa untuk berblog. Buka minda, jelajah dunia untuk mencari inspirasi. Keluarkan saja idea yang mantap, hebat dan berfaedah. Bukan ku nak kata entri mengarut a.k.a lucah a.k.a dammit a.k.a kurang ajar a.k.a panas tu tak baik, bergantung pada orang. Sebab lain orang lain cara. He he. Tanggung sendiri.
Blog untuk share ilmu, share event dan apa2 saja. Ada yang jadi diari kehidupan, tak salah. Cuma jangan terlalu personal. Yalah contohnya, "tadi saya berak. sambil pandang tu t**i jatuh." Well? Agak2lah. Konfom gila la korang ni.

Bah cukuplah setakat itu. Jadi bloggers sekalian, jangan kita follow orang semata2 untuk dorang follow kita balik. Itu tak ikhlas tu. Tukar niat kita, blog kerana Allah, untuk sebarkan ilmu dan idea serta pengajaran.

AvA - Bloggers followers! I LOVE YOU!

No comments:

Post a Comment