Comrades

Wednesday 11 May 2011

Siok buli orang? You better prepare!

Mesti korang fresh tentang hal yang berlaku di SMK Raja Abdullah.

Baru2 ni, ada seorang senior post video di FB, aku tahu dari kawanku. Aku tengok, fulamak! Buli geng, buli. Aisehmen. Dan diingatkan, aku bukan nak mengaibkan orang. Ini peringatan kepada semua orang.

What's the point membuli? Terutamanya membuli orang lemah? Korang fikir korang kuatlah? Salah. Korang lemah sebab buli orang lemah. Cuba pi cari pasal dengan orang yang kuat, barulah buku bertemu dengan ruas. Takkah korang terharu? Kena tumbuk sampai lebam dan biru? Padan muka kamu.

Hee. Agak emosional. Tak, aku sindir tu. Paham2lah korang.

Pointless membuli orang lain. Memuaskan nafsu sendiri dan menyakitkan hati orang lain. Memang teruk orang tersebut. Apa dosa si mangsa? Apa kesalahan dia terhadap korang? Entahlah korang.

Aku juga pernah dibuli, tapi dia lebih teruk. Sungguh tiada ilmu orang yang membuli dia. Entahlah, aku tak tahu dah.

Dan yang paling sadis, disebarkan tu video tentang gejala membuli ni. Adei, panas. Sabar, sabar. Moga Allah ampunkan dosa mereka. Amin.

AvA - Itu ja yang boleh dibuat. DOA.

No comments:

Post a Comment