Comrades

Monday 16 January 2012

Tak wajib bertudung, yang wajibnya tutup aurat.

Assalamualaikum,

Hehehe. Alhamdulillah, agak lama tak update. Dan yang sioknya, awal balik kuliah hari ini, tapi yang tak syok, ada kuliah petang. Tak pa tak pa, besok awal balik. Hehehe.

Cerita hari ini, tadi aku blogwalking, pada mulanya nak cari sejarah pasal PAS. Hah, jangan ingat aku minat politik, aku ingin cari saja sejarah PAS, bagaimana mereka boleh disingkirkan dari kerajaan pada tahun 70-an.

Tiba-tiba terjumpa satu blog yang memang banyak inputnya, ibnuhasyim.com. Korang type tu di URL confirm keluar ibnuhasyim.com. Memang banyak inputnya, cerita dunia, cerita artis, cerita politik, cerita agama, all in 1. Sama macam blog pulakdah.blogspot.com. Memang dua blog ini provide info yang mantap.

Aku cek satu per satu, ada satu entri mengenai bola sepak wanita. Pasukan bola sepak wanita Iran memakai pakaian yang semart! Betul. Sungguh aku respek sebab mereka patuh kepada hukuman ISLAM. Main bola tutup aurat. Cek sini.

Namun demikian, cara pemakaian mereka diharamkan oleh FIFA. Lihatlah, bagaimana Islam ditindas. Tak apa, tunggu saja Imam Mahdi muncul nanti, tergamam para penindas Islam. Itu yang pasti!

Aku terharu melihat mereka sanggup pertahankan maruah agama berbanding etika bola sepak. Mereka menangis ketika meninggalkan stadium. Alangkah bagusnya akhlak mereka. Sekalipun dihalang oleh musuh Islam, tapi mereka tidak takut. Mereka boikot perlawanan itu daripada ikut telunjuk manusia menyuruh mereka buka aurat mereka.

Memang mantap, aku salute habis. Kalaulah wanita-wanita muslim di negara kita semua begini, agaknya ramai kahwin 4 kot. Hehehehe.

Gadis-gadis kita senang-senang bagi free hair, yang bagi aku langsung tak cute. Kepada mereka yang non-muslim tu tak apalah. Sebab mereka lain agama. Tapi kita ni? Negara aman damai pun hukum diabaikan? Hmm. Entahlah.

Apapun, berdoalah agar mereka yang belum dapat petunjuk itu berubah menjadi baik. Memang betul, bersangka baik itu betul. Mungkin mereka yang free hair belum dapat petunjuk, tapi memang jelas mereka melanggar hukum Allah. Jadi wajib untuk kita tegur, terutamanya pemimpin.

Satu alasan yang aku paling tak suka dengar ialah belum dapat petunjuk lagi ataupun ini, tunggu ikhlas baru berubah. Hukum tetap hukum, ikhlas atau tidak wajib kita ikut. Bila mahu berubah? Tunggu kiamat baru berubah? Dalam surah al-Anfaal ayat 53 maksudnya

Balasan) yang demikian itu, ialah kerana sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dikurniakanNya kepada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah Maha mendengar, lagi Maha Mengetahui.

Baik kita ubah diri kita barulah Allah bagi rasa apa itu nikmatnya iman dan keikhlasan. Wanita tak wajib pakai tudung, tapi WAJIB TUTUP AURAT. Hehehhehe.

Comel kalau wanita tutup aurat, apatah lagi kalau melabuhkan tudungnya. Masya Allah, aku pun tak berani pandang terus. Hehe. Gurauan semata-mata okay, masih normal.

Kepada wanita di luar sana, aku harap korang berubah. Ramai laki-laki ingin isteri yang baik, dan aku tau korang juga nak suami yang baik-baik. Cumanya, korang boleh dapat suami yang baik sekiranya korang baik. Tapi kalau korang dapat yang sebaliknya walaupun korang baik, jangan risau. Allah ada simpan hikmah di sebalik semua itu. Hehe.

Berbalik kepada entri, tutuplah aurat. Bukan sekadar bertudung. Pertahankan maruah korang sebagai muslimah. Di negara lain, saudara-saudara kita ditindas. Di negara yang aman, apa pula korang nak buat alasan untuk tidak tutup? Fikir-fikirkanlah.

Kesimpulannya, jom solat Zuhur!

Pae - Comel tau perempuan yang tutup aurat. Lagi comel kalau dia jaga agama, akhlak dan dirinya. Kehkehkeh.

Comel kan? Walaupun sekadar kartun, kalau manusia betul, lagilah comel.

1 comment: