Comrades

Saturday 20 August 2011

19 Ogos.

Assalamualaikum,

Skema. Keh3. Tidak ba. Okaylah. Kini kita telah masuk ke fasa terakhir bulan Ramadhan. Tapi, ready kah kita untuk menghadapinya? Fikir-fikirkan.

Semalam (kemarin) hari jumaat. Ofkoslah hari jumaat. Takkan hari sabtu. Terasa ingin ku luah di sini, tapi ada perkara yang tak boleh. Keh3.

Banyak event berlaku semalam. Dari awal pagi hingga awal pagi tadi. Kah3. Hakikat tidak tertidur sehingga sahur, nasib bangun subuh.

Awal pagi ada tazkirah daripada ustaz JAPIM, Mohd Rusli. KPM minta buat program begitu DISEBABKAN UNTUK LAPORAN RAMADHAN. Tapi IPG Keningau buat keputusan untuk melakukannya sepanjang masa sampai bila-bila. Insya Allah kalau ada lapang, aku akan mula update pasal tu benda.

Lepas kuliah macam biasa, barulah terasa macam pergi kuliah. Belajar dalam kumpulan, walaupun hakikat bercerita, tapi adalah juga disentuh pasal tugasan.

Lepas kuliah ofkoslah, solat jumaat. Ini part ni pun banyak juga cerita. Diceritakan tentang fasa terakhir Ramadhan. Insya Allah aku akan update. Eh? Dah diketahui tajuknya. Hehehe.

Lepas solat, aku dan ahli JKM pergi mencari keluarga mualaf. Besok (Ahad) aku serta geng-geng ku akan ziarah mereka secara official. Keh3.

SUNGKAI. Ini dia event penting. Ceh kunun. Haha. Untuk kali pertama dalam sejarah Ramadhan 1432, aku berbuka di luar. Hehe. Di Kak Faridah Cafe (KFC). Keh3. Kenapa? Sebab mau sambut birthday adik a.k.a kawanku, ARU! Hehe.

Kabur. Sorryla. Kamera anfon pula tu.
Itu dia. Birthday girl. Sampai nangis dia. Apa ni, bilang rockers? Heehehe. Aku tak da hadiah untuk dia. Takpelah. Aku bagi dia Aghanim Scepter ja nanti. Ups.

Memang meriah tu. Ni kes lepas azan berkumandang. Yang kes sebelum azan tu, punyalah sandih ramai orang. Sebelum masuk lagi, dah nampak dah. Junior-junior BM. Adeh. Ramai sungguh. Hmm. Takpelah. Meriah juga. Dan untuk pertama kalinya aku berbuka dengan KURMA. Keh3.

Siok juga sekali sekala sungkai di KFC, terutamanya kalau ada orang birthday. Cumanya, untuk kali pertama, aku dihidap self-Parkinson. Cis sungguh. Amatlah parkinson! Kenapa? Oh itu ialah rahsia. Tapi sungguhlah, forbidden kuari. Hahaha.

Jom lihat gambar.


Bini-bini sekalian, menjamu lah korang. Keh3. Ada banyak lagi. Jom lihat.


Ni laki2, geng2 aku juga ni. Cis. Kalau ni kamera pusing lawan jam 150 darjah, naa. Sudah parkinson. Haha.


Comel2 dan hensom kan kawan2 ku? Ofkoslah. Mereka kawanku. Kalau aku? Tak comel, hensom kurang, tapi...Mantap. Keh3. (Hensem ba.)

They made my day. Memang at first masuk di KFC tu, aku rasa macam mau balik ja. Why? Sebab ramai. Ramai2 sampai terkena parkinson. Kuari sungguh. Nasib tak pengsan. Hehe.

Tapi memang aku awal balik dengan pakcik ku. Sebab kitorang nak pergi terawih di masjid pekan. Fasa terakhir, aku berazam untuk tingkatkan amal ibadah. Korang apa macam?

Tapi memang sioklah 19 Ogos ni. Kenangan indah. Insya Allah aku tak lupa. Sampai terkena PARKINSON. Hehe.

Kesimpulannya, aku sangat happy sampai ke hari ini! Dan paling siok, anak kucing di bawah.




COMEL KAN??!! (Seriusly si Pae ni gembira sampai gila)

AvA - Untuk kali pertama juga, Allah memberi mimpi yang indah! Alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment