Comrades

Thursday 7 July 2011

Kepada perempuan.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarkatuh.

Ke hadapan kepada para wanita sekalian.

Aku menaip entri ini untuk memberitahu anda semua. Aku seorang lelaki berstatus single, muda masih, berumur 21 tahun. Ada lebih baik jika anda semua buka mata, buka fikiran serta buka hati untuk terus membaca entri ini.

Aku sentiasa dengar dan baca berita. Sentiasa update berita. Seringkali itulah juga, berita tentang perempuan jadi pelacur, GRO, dirogol keluar.

Setiap kali aku lihat berita tersebut, maka aku berasa kecewa. Kenapa seharusnya ini berlaku? Apa sebabnya? Adakah ianya salah lelaki? Lelaki kuat nafsu? Gila nafsu?

Asal perkara ini terjadi, mulalah kaum hawa menyalahkan kaum jantina ku. Lelaki gila seks! Oh! Sadis sungguh anda. Salah lelaki kah?

Aku rasa bukan salah lelaki sepenuhnya. Kebanyakannya berpunca daripada anda semua juga. Kenapa? SEBAB ANDA SEMUA SUKA PAKAI SEKSI-SEKSI. Faham? Seksi-seksi!

Adik perempuan ku menerima satu surat dari lelaki horny. Adikku terus berubah menjadi seorang muslimah yang solehah. Syukurlah lelaki horny tu 'memberi nasihat' walaupun dalam bentuk yang mengancam. Ternyata adikku bijak menafsir surat tersebut.

Kaum hawa sekalian, tahukah kamu golongan paling senang masuk syurga ialah kamu? Dan paling senang masuk neraka juga adalah kamu? Aku takut kamu semua masuk neraka. Kalau boleh aku mahu memimpin kamu semua masuk syurga. Sebabnya? Aku tak mahu kamu ke neraka sebab aku sayang kamu semua. Sebab dalam hadis nabi mengatakan:

Dari Abdullah bin Umar r.a katanya: Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Wahai kaum wanita! Bersedekahlah kamu dan perbanyakkanlah istighfar iaitu memohon ampun. Kerana aku melihat kaum wanitalah yang lebih ramai menjadi penghuni Neraka.” Seorang wanita yang cukup pintar di antara mereka bertanya: “Wahai Rasulullah, kenapa kami kaum wanita yang lebih ramai menjadi penghuni Neraka?” Rasulullah S.A.W bersabda: “Kamu banyak mengutuk dan mengingkari suami. Aku tidak melihat mereka yang kekurangan akal dan agama yang lebih menguasai pemilik akal, daripada golongan kamu. Wanita itu bertanya lagi: “Wahai Rasulullah! Apakah maksud kekurangan akal dan agama itu? “Rasulullah s.a.w bersabda: “Maksud kekurangan akal ialah penyaksian dua orang wanita sama dengan penyaksian seorang lelaki. Inilah yang dikatakan kekurangan akal. Begitu juga wanita tidak mendirikan sembahyang pada malam-malam yang dilaluinya kemudian berbuka pada bulan Ramadhan kerana haid. Maka inilah yang dikatakan kekurangan agama”

Walaupun secara kasar nabi kata sebab-sebab begitu, tapi takkan kamu tak pandai tafsir? Kekurangan agama punca kamu buka aurat. Jangan kata TIDAK KENA AJAR. KENAPA SENDIRI TAK NAK BELAJAR?

Tolonglah. Jangan pakai baju sendat, seluar ketat, pendek dan nampak, paha gebu yang berlemak, buat aku meluat, tapi nafsu lelaki horny pasti berkobar-kobar. Kenapa? SEBAB ITULAH KAMU SEMUA BANYAK KENA ROGOL. Padan muka. Aku sedih. Aku sedih tahu tak. Macam mana aku mahu kahwin dengan kamu? Kalau kamu suka seksi-seksi? Bukan senang nak jaga. Allah S.W.T ada sebut:

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia. An-Nuur - 26.

Walaupun aku bukanlah lelaki baik, tapi aku berusaha untuk menjadi baik, supaya aku dapat perempuan yang baik juga. Namun aku sentiasa nampak perempuan jahat, susah nak cari yang baik. Luar baik, tapi berubah kalau malam. Tutup siang, buka malam. Astaghfirullah.

Wahai kaum hawa, pleaselah, ikutlah nasihat orang yang menasihati kamu. Berubahlah jadi baik. Belum terlambat. Orang tegur untuk kebaikan. Bukan mengaibkan. Apakah dosa orang yang menegur? Kenapa harus kamu melenting? Anda akan cakap "JANGAN JAGA TEPI KAIN ORANG." Aku bukan nak jaga tepi kain, TAPI NAK JAGA DALAM KAIN TU. SUPAYA TAK PECAH. Malahan aku juga berusaha jaga diri aku sendiri.

Anda boleh cakap, aku ni talam dua muka. Cakap tak serupa bikin. Bukan salah pun kalau aku tegur. Malah tegurlah aku supaya aku tahu kesilapan ku. Supaya dua-dua boleh berusaha menjadi baik. Mendapat keredhaan Allah.

Wahai perempuan, tiap malam aku balik dari kerja, mesti nampak anda lepak-lepak di pusat hiburan, sambil memegang botol kencing syaitan, bergaul-gaul dengan jantan lain tanpa perasaan malu. Aku malu. Aku juga tak mahu bakal isteri aku jenis begitu. Jadi perempuan, please change! Jadilah muslimah sejati, jadilah solehah. Sebab kamu senang masuk syurga. Nabi sendiri pernah sebut:

Bagi isteri hanya 4 syarat untuk mereka ke syurga “Apabila seorang isteri mengerjakan solat 5 waktu, mengerjakan puasa sebulan, memelihara kehormatannya (aurat) serta mentaati suaminya, nescaya dia akan masuk syurga”. (Riwayat Imam Bazzar melalui Anas r.a)

Senang sungguh. Kalau boleh aku mahu jadi perempaun. Tapi aku tak mahu. Aku mahu pimpin kamu ke jalan yang benar. Dan kamu akan menjadi pendampingku serta penasihat jika aku tersasar. Alangkah indahnya jika kamu berubah, menjadi solehah seperti Sumaiyah, Khadijah, Aisyah, Fatimah dan ramai lagi tokoh wanita Islam.

Akhir kata dari aku, kaum hawa, belum terlambat untuk berubah. Berubahlah. Sebab aku ingin sekali mencari isteri yang solehah. Agar sama-sama menjalani kehidupan dengan tenang, indah serta sabar. Sungguh sedih jika anda tak berubah. Kemungkinan juga, aku bujang sampai ke tua. Berubahlah kaum hawa. Sebab aku sayang kamu kerana Allah, aku sayang kamu, sepertimana aku sayang ibu, kakak, dan adikku.

Ikhlas daripada
- Bakal suami anda.

Ini untuk kita semua. Bukan semestinya perempuan saja. Lelaki, kita juga kena jaga diri kita serta orang lain supaya tidak terjerumus ke dalam lembah maksiat. Jangan kata "Ko diam. Kubur masing-masing." Kalau ada orang kata begini, cakap "Betul. Tapi aku tak mahu kuburku bersebelahan dengan kubur kau. Aku sedang senang lenang, terdengar pula bunyi seksaan dari kau nanti di alam barzakh." Lebih baik kita semua saling pesan berpesan. Supaya kita tahu kesilapan kita, dan tidaklah timbul prasangka. Dalam surah Al-Asr yang bermaksud:

Demi masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Ayat ini memang bermakna. Supaya kita tidak lalai. Mudah-mudahan kita diberi taufik dan hidayah daripadanya. Amin.

Indahnya kalau anda begini.

AvA - Selamat beramal semua. Ramadhan tak lama lagi. Tanamkan niat untuk tingkatkan amal ibadah.

No comments:

Post a Comment