Comrades

Friday 3 June 2011

Game yang aku belasah.

DMC4
1. DMC4 - Devil May Cry 4.
Game aksi, pertarungan, adventure, segala yang pertama aku main. Inilah game yang mencabar walaupun jalan cerita yang sama, paling kick mode DMD. Kalau korang tak belajar dari orang, konfom korang terkapai2 walaupun di awal level. Dan paling susah mau diguna, Dante.


DotA
2. Prospek terhangat sepanjang dekad? Entahlah. Tapi sejak form 1, aku dah kenal game ni. 2005. Jadi hampir sedekadlah. Simple tu simple, tapi memilih item, timing membuat spell, attacking, defend. Perggh. Ini pun kena ajar juga ni, kalau x, konfom aku awal2 kena first blood. Haha.



FIFA11
3. Ini game, hanya beberapa orang ja suka. Sebab sepanjang aku hidup, lebih ramai cenderung memilih PES. Entahlah. Tapi aku rasa FIFA lagi hebat, sebab aku tengok PES banyak kurangnya. Grafik mantap lah kalau PES. Cumanya, kalau xpakar main ni, konfom kalah. Hehehe.


HM - FOMT
4. Aha. Game paling siok pernah ku main. Lebih dari FIFA, DMC, DotA. Yang tak pernah main konfom tak tau caranya. Macam boring kan? Kelebihan game ni mengajar cara berjimat, berbelanja, upgrade segala, cari kawan, tanam2, eh memang mantap. Cuma, kalau tidak baca guide, memang susahlah. Hehehehe.


Game tertua pernah ku main
5. CZero, inilah game tertua pernah ku main. Agak2nya dari 2001/02/03 kali ni. Abangku yang kenalkan. Haha. Ini memerlukan keberanian, ketepatan serta ketajaman dan reaksi. Percayalah. Ini game memang susah.


Jiwa kelajuan
6. Woohooo. Vroom. Game kereta. Memang siok ni geng. Banyak2 keluaran EA untuk NFS, aku rasa NFSMW paling mantap. Kenapa? Dalam NFS lain, yang aku kaji, MW saja yang memerlukan 'khidmat' polis untuk mencabar tiap2 pelumba haram. Try la. Ini memerlukan strategi. Apakah? Upgrade kereta dan menang. Hahaha.


Paling mencabar minda
7. Hmm. Heran? Jangan. Ini merupakan game yang memerlukan kepakaran taktikal, strategi, teknik serta permainan minda yang power. Pandang rendah pada game ni? Tidak payahlah. Kalau tidak pandai taktik. Formasi 442, 433, 41212, 4411, 4312, segalalah. Nampak men bola betul2 macam senang ja kan? Ni lah game yang memerlukan kepakaran minda kalau mau menang.


HAHAHAHA.
8. Game ini, walaupun tidak hebat, tapi memang mencabar. Game ini memerlukan, pengiraan matematik, fizik. Berapa kelajuan, berapa darjah, ketepatan tembakan. Hah. Pikirlah kau. Hahaha.


Jadi? Apa lagi game yang ada? Ini je yang ada di laptop ku. Sikitkan. Burukkan. Hahaha. Bosan. Ada game lain? Suggest. Aku download.

Currently waiting......

Half Life 2

and revival of.....

Number 1 killer. L4D2.
 Aku tau aku ketinggalan. Yalah. Sukati korang. Yang penting aku main dengan gumbira. Hihihih. Dan aku bercadang, mau main semula, L4D2. Hohohohohh.

Still waiting, the next....

Devil Hunter Dante.


AvA - GAME SAJA. BAIK KO PI EXERCISE!

No comments:

Post a Comment