Comrades

Thursday 2 June 2011

Kon'nichiwa, watashi wa PAE o shite imasu.

Assalamualaikum,

Jun dah datang. Jun dah datang. Adesh. Punyalah bosan. Main game, lagu, FB, tidur, makan, tv. Itulah kerja ku yang baru seminggu cuti.

Lama suda aku tak update blog ni. Aku mencari ilham. Last2 dapat juga. Kali ni aku mau cerita seni mempertahankan diri. Karate-do! Haiya!

Jadi kenapa aku buka cerita ni? Sukati. Hehe. tidak ba. Aku buka sebab aku rindu mau ikut ni seni mempertahankan diri. Aku menyertainya pada tahun 2004, selepas habis UPSR. Lalala.

* * * * *

"Os!"

"Kamu Pae ka? Mau belajar karate?" Masih ku ingat kata-kata sensei Hendry dulu tu. Dalam pemikiran ku, awal2, sensei punya muka garang. Kah kah.

"Ya."

Dan aku sertailah karate. Ingat lagi langkah pertama. Hidarino gidanbarai hajime! Dan buka langkah.

"Pae, kau memang bagus. Tapi untuk peringkat sparring, ko belum okay lagi. Malah sorrylah, ko belum lagi boleh upgrade belt ko tu. Jadi sabar2 la aa." kata sensei.

"Lek boi." Wiem dan Jul.

Kesimpulannya? Bulan pertama aku masih kekal putih. Sampailah 3 bulan kemudian. Lalalalala.

Masih ingatkah aku karate sekarang? Entahlah. Aku ingat langkah. Tapi kata aku lupa. Hahaha.

*Kata - Seni Karate

Shutokan Karate. Rasanya. Ahah.


(Bersambung....)

AvA - Mau ikut balik ni karate.

No comments:

Post a Comment