Comrades

Tuesday 20 August 2013

SBE day 2

"Kamu rasa cikgu ini orang mana?"

"Kedah!!!"

"Kamu rasa ustaz ni orang mana?"

"Terengganu!"
"Johor!"
"Kelantan!"

"Kamu rasa ustaz dari mana?"

"Kuala Lumpur!"
"Kedah!"

This is a true story. Pelajar sangka gua orang semenanjung. Antara reasonsnya..

"Cikgu cakap macam orang semenanjung."
"Cikgu punya muka macam orang semenanjung."

Baii. Kalau gua tau gua kasi kekal imej gemuk. Tapi nanti ada orang tak suka ek?

Kalau speaking pun tak macam semenanjung pun. Agaknya mungkin style gua bercakap dah kurang sikit sabahnya ho?

Bahasa sms pun gua bantai semenanjung.

Cerita mesir...

Kalau tak sokong just shut up.

Kalau tak tahu sila ask.

Kalau malas nak ambil tahu just be quiet.

Yang penting doakan mereka.

They deserve peace, regardless of who they are, we should pray for them, regardless of who we are.

At least be a human, yang ada masih peri kemanusiaan.

Kalau kita boleh membantah keganasan terhadap haiwan, kenapa tidak boleh kita lantang membantah keganasan terhadap manusia?

No comments:

Post a Comment